Tuesday, January 4, 2011

setelah kian lamanya,aku diburu perasaan aku sendiri...

salam,diari...
terpancar sebenarnya keresahan yang sengaja aku sembunyikan dalam naluri terdalamku
diari,andai kau juga punya hati seperti aku,mungkin kau ingin merasai sebuah kebahagiaan..jarang sekali aku merasa begitu gembira,terkenang pada suatu yang harus aku miliki..namun sayang,kerenah dunia,memaksa aku untuk setuju dengan apa yang dia utuskan..sebelumnya aku juga pernah dicintai dan pernah mencintai,tapi sayang,kecewa juga yang aku terima..kejatuhan dan kegaglan membuat ku merasa diri aku terlalu kecewa..dan hadirnya adalah untuk sinarku,namun baru sahaja aku pandai bertatih2 dy tinggalkan aku..katanya adalah..sebab yang sukar aku ulangi disni,kerana aku sayang padanya,kerana ALLAH..mungkin dia tak tahu,aku terlalu merinduinya saat aku bersama keluarga dan bergembira,terkadang terlintas pada ingtan ku,wajahnya..aku masih sayang dia walau apa jua sikapnya...Alhamdulillah,Allah telah makbulkan doa aku yang pertama antara aku dan dia.Sebuah pertemuan yang mungkin hikmahnya disebalik perpisahan kelmarin."awak,andai awak mendengar rintihan hati saya,tak dapat saya menidak kan hadirnya cinta itu walau telah puas saya berdoa agar sedikit dari perasaan ini dipudarkan,semakin saya cuba,semakin deras tanggisan..diari..aku juga seperti manusia lain,yang terlalu lemah,tidak ada yang lain selain Allah yang memahami kesuluruhan perasaan ku..Yaallah,andai dia yang aku maksudkan (NM) adalah jodohku,maka kau lindungilah dia daripada segala kejahatan,aku mohon kau peliharalah tutur bicaranya,langkah perjalanan nya,malah segala apa yang menjadi tanggungjawabnya.Yaallah,aku mohon,jika aku dipertemukan dengan dengan cinta yang lain,dan cinta itu hanya menghilangkan aku dari sisimu,maka kau jauhkan cinta itu,Yaallah,kau redhailah segala apa yang dilakukan oleh (nm)..jika saat berjauhan ini memisahkan jasad kmi,tak bermaksud,aku mampu memisahkan perasaan ku terhadapnya...Yaallah..ampunilah dosa2nya...aminn...aku hanya mampu berdoa,hanya doa dapat aku kirim buatmu Nasrul..dan kau adalah yang teristimewa..tapi Nasrul,sy bukan tukang tilik pada kehidupan akan datang,maka saya bukan sesiapa untuk memaksa awak..diari,aku amat merindui insan ini,andai kehidupanku masih utuh kerana pesanannya...aku harap aku akan dipertemukan bersamanya lagi..insyaallah..

No comments:

Post a Comment